3.5 C
București
joi, noiembrie 21, 2024
spot_img
More

    STIRI RECENTE

    Hipermarketurile din România prosperă! Adaosul comercial a crescut spectaculos de la an la an!

    Lanțurile de magazine din România cu peste 250 de angajați au înregistrat un adaos comercial total de 848,3 milioane de lei în 2022, reprezentând o creștere de 14,3% comparativ cu anul anterior

    Companiile din comerțul cu amănuntul în magazine nespecializate, având între 50 și 249 de angajați, au înregistrat un adaos mediu de 11 milioane de lei per companie. În schimb, retailerii cu până la nouă angajați au obținut, în medie, 642.000 lei anual din adaosuri.

    Referitor la adaosul comercial per angajat, companiile mari, cu peste 250 de angajați, au înregistrat o medie de peste 222,2 mii lei per persoană. În companiile cu 50-249 de angajați, media adaosului comercial a fost de 114,3 mii lei per persoană, în timp ce în firmele cu până la nouă angajați, media a fost de 59,2 mii lei per persoană.

    Analiza INS arată că adaosul comercial mediu per angajat în toate întreprinderile din comerțul cu amănuntul în magazine nespecializate a ajuns la 122,8 mii lei per persoană.

    Evoluția numărului de firme

    În 2022, România avea 46.853 de societăți active în comerțul în magazine nespecializate, dintre care doar 23 aveau peste 250 de angajați și 138 aveau între 50 și 249 de salariați.

    Comparativ cu 2021, numărul acestor societăți a scăzut cu 1.223, dintre care 1.099 erau firme cu până la nouă angajați, una cu peste 250 de angajați și 12 cu 50-249 de angajați.

    Reducerea investițiilor

    Investițiile în comerțul cu amănuntul în magazinele nespecializate au scăzut cu 6% în 2022 comparativ cu 2021, atingând valoarea de 3,4 miliarde de lei. Această diminuare este parțial cauzată de dispariția a 2% dintre companiile din sector.

    Principalele companii după cifra de afaceri

    Conform datelor INS, în 2022, cele mai mari companii după cifra de afaceri au fost Lidl, Kaufland, Profi Rom Food, Carrefour România S.A., și Mega Image.

    Definiția adaosului comercial

    Conform INS, adaosul comercial reprezintă diferența între veniturile din vânzări de mărfuri și cheltuielile privind mărfurile, indicând profitabilitatea operațiunilor de retail în magazinele nespecializate din România.

    (Te-ar putea interesa și: ACCIZE MAJORATE: TAXELE LA POMPĂ APROAPE DE 50% DIN PREȚURILE CARBURANȚILOR)

    Dacă dețineți informații despre acest subiect, ne puteți scrie pe Whatsapp la 0770660588, sau pe adresa de e-mail: [email protected].

    STIRI RECENTE

    NU RATA