35.3 C
București
luni, iulie 8, 2024
spot_img
More

    STIRI RECENTE

    Aeroportul București-Sud! Unde se construiește și cum va arata! GALERIE FOTO

    Noul Aeroport București-Sud, situat în apropierea localității Adunații Copăceni, se estimează că va fi finalizat în perioada de tranziție de la finalul anului 2028 la începutul anului 2029.

    Acest proiect ambițios este conceput pentru a satisface cerințele de transport aerian în creștere, având capacitatea inițială de a deservi peste 11 milioane de pasageri.

    Cu planuri de extindere în vedere, aeroportul va fi adaptat să acomodeze în etapa a doua peste 20 de milioane de pasageri, oferind o infrastructură robustă pentru a susține cererea continuă de călătorii aeriene.

    În plus, va facilita transportul a cel puțin 30.000 de tone de mărfuri, consolidând astfel rolul său crucial în logistica regională.

    Planificare și Progres: Etapele Cheie în Implementarea Proiectului

    Conform estimărilor specialiștilor, studiul de prefezabilitate este programat să fie completat în luna august 2024. În următorul an, în septembrie 2025, se preconizează finalizarea atât a studiului de fezabilitate, cât și a Planului Urbanistic Zonal (PUZ).

    (Citește și: ROMÂNIA, CAMPIOANĂ LA INFLAȚIE! PENTRU A PATRA LUNĂ CONSECUTIVĂ, PE PRIMA POZIȚIE DIN UE!)

    Începând cu luna octombrie 2025, se estimează că vor începe procedurile de proiectare și execuție, iar proiectul va fi finalizat în termen de cel mult trei ani de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor.

    Conform cercetărilor efectuate de SETEC, o companie recunoscută pentru expertiza sa în domeniul construcțiilor, noul aeroport internațional al Bucureștiului va fi edificat în apropierea localității Adunații Copăceni din județul Giurgiu.

    Această locație se află la doar 24 de kilometri distanță de centrul capitalei României și la 43 de kilometri de granița cu Bulgaria.

    „Ceea ce am început de acum un an ca idee, ca dorință, astăzi prinde contur. În urma asocierii cu Consiliul Județean Giurgiu, am pus baza unei structuri care va pune în practică acest proiect existent, ca intenție, încă din anul 1973. Împreună am făcut primul pas, alături de partenerii francezi de la Setec, cu experiență vastă în privința infrastructurii aeroportuare. Bucureștiul este polarizat, a existat o diferență foarte mare între nordul și sudul Bucureștiului, fapt ce produce consecințe grave, ce face nordul orașului să fie sufocat de propriul succes. Avem o necesitate majoră pentru zona de sud a orașului. Și economic, dar și în privința infrastructurii. Acesta este fundamentul inițierii procedurilor despre care vorbim. Sunt convins că împreună cu partenerii noștri, vom reuși să ducem la capăt acest proiect”, a declarat Daniel Băluță, primarul Sectorului 4.

    Importanța acestui aeroport

    Înființarea noului aeroport în sudul Bucureștiului reprezintă un pas semnificativ în evoluția infrastructurii aeriene a României și a regiunii de sud-est a UE.

    Acest proiect va contribui la decongestionarea traficului aerian din zona Capitalei, care este acum concentrat exclusiv la Aeroportul Otopeni.

    Prognozele experților indică o creștere semnificativă a traficului de pasageri în următorii ani, ajungând până la aproximativ 65 de milioane de pasageri anual până în 2050.

    Având în vedere absența planurilor de extindere a capacității Aeroportului Otopeni, considerarea unui nou aeroport ar putea asigura o gestionare mai eficientă a traficului aerian și o experiență mai plăcută pentru călători.

    ,,Primul lucru la care trebuie să ne uităm atunci când realizăm un aeroport este bineînțeles raportul dintre cerere și ofertă și acest lucru ne va ajuta să dimensionăm capacitatea viitorului aeroport. Pentru aceste calcule ne bazăm pe studii econometrice care oferă o perspectivă până în anul 2050, pentru București, de 40 de milioane de pasageri într-un scenariu prudențial și de 65 de milioane de pasageri, într-un scenariu optimist”

    ,,Amplasamentul este unul strategic, în partea de sud a Bucureștiului, pentru a maximiza impactul socio-economic, pentru că este o activitate care va reprezenta un punct nevralgic pentru oraș și care trebuie conectat cu toate celelalte infrastructuri deja existente. Va fi, de asemenea, un punct de legătură și cu țara vecină, Bulgaria, de asemenea noua membră a Spațiului Schengen și am observat în studiile pe care le-am făcut că sunt deja pasageri în această țară care folosesc Aeroportul Otopeni și care se vor putea bucura în viitor de noul aeroport”, a declarat Aurélien VAN HECKE, manager de proiect SETEC pentru Aeroportul București-Sud.

    Hub Aerian Avansat: Dezvoltarea Strategică a Aeroportului în Acord cu Standardele IATA

    Acest proiect ambițios va respecta standardele IATA (Asociația Internațională a Transportului Aerian) și va funcționa ca un hub strategic atât pentru călătorii, cât și pentru transportul de mărfuri, pentru a satisface cererea în creștere continuă a transportului aerian în anii următori.

    (Citește și: MARCEL CIOLACU ZICE UNA, EUROSTAT ALTA. LA CÂT ZICE PREMIERUL CĂ AJUNGE INFLAȚIA DIN ROMÂNIA!)

    Cu o suprafață extinsă, aeroportul va include facilități moderne, terminale de ultimă generație, piste de decolare și aterizare, și tehnologii de vârf pentru a asigura operațiuni eficiente și fără probleme.

    Acces simplu și eficient la transport

    Cu o locație strategică, noul aeroport oferă acces convenabil la infrastructura de transport existentă și viitoare, incluzând drumuri, căi ferate, căi navigabile și rețele de metrou.

    Această conectivitate eficientă garantează acces rapid și fără probleme pentru pasageri și transportatori, stimulând mobilitatea și facilitând oportunitățile comerciale.

    Poarta strategică către Schengen: Aeroportul în proximitatea Bulgariei

    În plus, proximitatea aeroportului de granița cu Bulgaria adaugă o altă dimensiune importantă strategiei sale.

    Având în vedere că atât România, cât și Bulgaria sunt deja membre ale spațiului Schengen aerian și maritim, iar la finalizarea construcției aeroportului, cele două țări vor avea și frontiere terestre Schengen, acesta va deveni un nod strategic vital, o poartă de acces esențială pentru călătoriile și comerțul internațional, facilitând circulația fără întreruperi a mărfurilor și a pasagerilor.

    (Citește și: ADIO SPORURI PENTRU BUGETARI! CE CATEGORII SUNT AFECTATE!)

    Având în vedere noua calitate a României ca membru recent al Spațiului Schengen, se prognozează că noul terminal va fi conceput cu o zonă redusă pentru controlul vamal.

    În finalizarea acestor planuri, inclusiv a numărului de standuri de contact, se estimează că suprafața necesară a terminalului va fi de aproximativ 81.000 m², din totalul de aproximativ 700 de hectare de teren necesar pentru întregul aeroport.

    Pentru a minimiza impactul asupra mediului înconjurător, suprafața terminalului va fi distribuită pe mai multe niveluri.

    Infrastructură completa a aeroportului

    După finalizarea construcției, noul aeroport al Bucureștiului va găzdui o varietate de facilități esențiale pentru transportul aerian de persoane și mărfuri.

    Acestea includ un turn de control, echipamente de securitate aeroportuară, o stație de salvare și stingere a incendiilor pentru aeronave, precum și servicii de deszăpezire și întreținere aeroportuară.

    De asemenea, va dispune de o parcare cu aproximativ 4,500 de locuri pentru pasageri.

    În plus, aici vor fi oferite diverse facilități pentru companiile aeriene care desfășoară zboruri, cum ar fi hangare pentru întreținerea aeronavelor, echipamente de sprijin la sol, servicii de catering pentru zboruri, facilități de alimentare cu combustibil pentru aeronave și sisteme de degivrare.

    Vor fi instalate centrale solare și stații de epurare a apelor uzate pentru a asigura o gestionare sustenabilă a resurselor și pentru a minimiza impactul asupra mediului înconjurător.

    (Te-ar putea interesa și: MOAȘTELE SFÂNTULUI IOAN RUSU ADUSE PENTRU PRIMA DATĂ ÎN ROMÂNIA LA MĂNĂSTIREA PANTOCRATOR)

    Dacă dețineți informații despre acest subiect, ne puteți scrie pe Whatsapp la 0770660588, sau pe adresa de e-mail: [email protected].

    STIRI RECENTE

    NU RATA