30.6 C
București
marți, iulie 9, 2024
spot_img
More

    STIRI RECENTE

    Shein și Temu verificate de ANPC!

    Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) ia la puricat unele dintre cele mai cunoscute site-uri de cumpărături Temu și Shein.


    ”Acțiunea se concentrează asupra posibilelor practici comerciale incorecte ale comercianţilor, în relaţia cu consumatorii, susceptibile să deformeze, în mod esenţial, comportamentul economic al acestora, respectiv potențiale încălcări ale legislației orizontale privind siguranța produselor și protecția consumatorilor (reduceri neautentice) și practici agresive – interfețe manipulatoare (dark patterns), vânzare sub presiune (pressure – selling), recompensarea implicării unei persoane cu un produs sau serviciu cu un premiu (gamification), dar și alte aspecte (de exemplu, legate de siguranța produselor). În acest context, ANPC sfătuiește consumatorii care cumpără online de pe aceste site-uri, să se informeze cu atenție, înaintea achiziţionării unui produs, asupra caracteristicilor acestuia, preţurilor afişate, costurilor de livrare, informaţiilor despre comerciant sau modalităţilor de plată disponibile.” se arată în comunicatul ANPC.

    ANPC atrage atenția asupra secțiunii de ”Termeni și condiții” ale Shein și Temu



    Înainte de încheierea achiziționarii, consumatorii trebuie să verifice dacă pe site-ul comerciantului există informații corecte și complete privind:

    • datele sale de identificare (denumirea, adresa poștală și electronică, numărul de telefon, numărul de înregistrare în registrul societăților comerciale și cel de înregistrare fiscală etc.);
    • caracteristicile esenţiale ale produsului;
    • preţul cu toate taxele incluse;
    • cheltuielile de livrare, dacă este cazul;
    • modalităţile de plată şi de livrare;
    • perioada de valabilitate a ofertei sau a preţului;
    • existenţa şi modul de exercitare a dreptului de denunţare unilaterală a contractului.

    ”ANPC recomandă ca, în cazul în care întâmpinați o problemă atunci când faceți cumpărături online, să încercați o rezolvare directă cu operatorul economic, pe cale amiabilă.
    Dacă acest lucru nu funcționează, vă puteți adresa Direcției de Soluționare Altenativă a Litigiilor din cadrul ANPC https://anpc.ro/ce-este-sal/, în cazul operatorilor economici cu sediu social pe teritoriul României.
    În cazul în care operatorul economic își are sediul social într-un alt stat european, vă puteți adresa Centrului European al Consumatorilor din România https://eccromania.ro/, care vă ajută gratuit când aveți probleme de protecția consumatorului cu un produs sau un serviciu achiziționat dintr-un alt stat european, vă informează gratuit asupra drepturilor pe care le aveți în timpul unor călătorii în alt stat european si vă oferă sprijin gratuit dacă aveți o plângere împotriva unei companii europene, în vederea soluționării problemei. În cazul în care soluționarea nu este posibilă pe nicio altă cale, puteți formula o reclamație accesând https://sesizari.anpc.ro/, în cazul operatorilor economici cu sediu social pe teritoriul României.” se mai arată în comunicatul ANPC.

    (Te-ar putea interesa și: HORIA CONSTANTINESCU A DEMISIONAT DIN FRUNTEA ANPC! VREA SĂ CANDIDEZE LA PRIMĂRIA CONSTANȚA!)

    Dacă dețineți informații despre acest subiect, ne puteți scrie pe Whatsapp la 0770660588, sau pe adresa de e-mail: [email protected]

    STIRI RECENTE

    NU RATA